Komisje TUP
Komisja Kwalifikacyjna Rzeczoznawców
- Komisja Kwalifikacyjna koordynuje działania grup problemowych, opiniuje projekty regulaminów grup oraz potwierdza kwalifikacje i umiejętności członków posiadających lub
ubiegających się o tytuł Rzeczoznawcy TUP. - Komisja Kwalifikacyjna opiniując projekt regulaminu grupy problemowej może zażądać przedstawienia szczegółowych sylabusów warunkujących weryfikację wiedzy w danej
specjalności i podnoszenie poziomu zawodowego członków Towarzystwa. - Decyzje Komisji Kwalifikacyjnej podejmowane są większością głosów w obecności ponad połowy jej członków.
- Obsługę organizacyjną Komisji Kwalifikacyjnej zapewnia Biuro TUP.
Komisja ds. reformy systemu planowania
Zadania powierzone Komisji:
- Przygotowanie struktury organizacyjnej Komisji,
- Przygotowanie projektów dokumentów wewnętrznych Komisji,
- Monitoring zmian legislacyjnych na poziomie krajowym,
- Sporządzenia projektów opinii oraz stanowisk w zakresie konsultowanych i wprowadzonych zmian ustawowych oraz przedkładanie ich Zarządowi Głównemu, w celu przedłożenia jako stanowisko TUP,
- Wypracowanie założeń do kontynuacji reformy systemu planowania przestrzennego,
- Współpraca z przedstawicielami oraz zespołami administracji państwowej powołanymi do prac nad reformą planowania.
Komisja ds. cyfryzacji systemu planowania
Zadania powierzone Komisji:
- Przygotowanie struktury organizacyjnej komisji,
- Przygotowanie projektów dokumentów wewnętrznych komisji,
- Monitoring zmian legislacyjnych w zakresie cyfryzacji na poziomie krajowym,
- Sporządzenia projektów opinii oraz stanowisk w zakresie konsultowanych i wprowadzonych zmian ustawowych w zakresie cyfryzacji oraz przedkładanie ich Zarządowi Głównemu, w celu przedłożenia jako stanowisko TUP,
- Współpraca z przedstawicielami oraz zespołami administracji państwowej powołanymi do prac nad reformą planowania.
Komisja ds. odznaczeń i powierzonych jej zadań
Zadania powierzone Komisji:
1. Weryfikacja wniosków pod kątem zgodności z wymogami Ustawy oraz zaopiniowanie wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych członkom Towarzystwa, przedstawionych przez zarządy oddziałów.
2. Przedstawienie Zarządowi Głównemu do dnia 15 marca 2023 r projektu uchwały w sprawie wystąpienia Towarzystwa Urbanistów Polskich do Prezydenta RP o nadanie orderów
i odznaczeń państwowych; wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych wraz z ich uzasadnieniem i przekazanie ich do Biura TUP w formie wymaganej Rozporządzeniem Prezydenta RP.
3. Weryfikacja wniosków pod kątem zgodności z wymogami Regulaminu oraz zaopiniowanie wniosków o nadanie godności członka honorowego oraz odznak TUP, przedstawionych przez zarządy oddziałów.
4. Przedstawienie Zarządowi Głównemu na jego wniosek projektu uchwały w sprawie wystąpienia o nadanie godności członka honorowego oraz odznak TUP; wniosków o nadanie godności członka honorowego oraz odznak TUP wraz z ich uzasadnieniem i przekazanie ich do Biura TUP w formie określonej Regulaminem Odznaczeń Towarzystwa Urbanistów Polskich uchwalony 4 listopada 2011 r. (uchwała 15/05/2011 ZG TUP).
5. Analiza aktualności zapisów oraz wskazanie ewentualnych zmian do Regulaminu Odznaczeń Towarzystwa Urbanistów Polskich uchwalonego 4 listopada 2011 r. (uchwała 15/05/2011 ZG TUP).