Towarzystwo Urbanistów Polskich

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Warszawa Branch
Oddział Warszawa

III Radomszczańskie Forum Przedsiębiorczości

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Członkowie Oddziału Warszawskiego TUP kol. kol. Mirosława Wnuk (przedst. NIK), Przemysław Śleszyński (IGiPZ PAN) oraz przedstawiciele Zarządu OW TUP: Paulina Sikorska, Bartłomiej Kolipiński i Marcin Świetlik wzięli udział w III Radomszczańskim Forum Przedsiębiorczości, gdzie prezentowali problematykę stanu i perspektyw gospodarki przestrzennej oraz rewitalizacji w Polsce.

Więcej informacji na stronach Regionalnej Izby Przemysłowo - Handlowej

 

Kształtowanie krajobrazu i estetyki przestrzeni publicznych w gminach - raport

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Na zlecenie Narodowego Instytutu Architektury i Urbanistyki, we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wśród przedstawicieli samorządów gminnych zostało przeprowadzone badanie na temat kształtowania krajobrazu i estetyki przestrzeni publicznych w gminach. Głównym celem badania było rozpoznanie jaka wagę przywiązują władze i mieszkańcy gmin do problematyki estetyki otoczenia. Badanie miało także na celu zidentyfikowanie istniejących przeszkód w kształtowaniu wartościowego otoczenia oraz potrzeb i oczekiwanych zmian.

Więcej informacji TUTAJ

 

Sekcja Polityki Społecznej

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Z przyjemnością informujemy o powstaniu nowej sekcji TUP, która będzie się zajmować szeroko pojętą polityką społeczną w planowaniu przestrzennym. Pierwsze spotkanie odbędzie się 16 kwietnia o godz. 16.00 w siedzibie TUP przy ul Lwowskiej 5/100. Tematem spotkania będzie:

"proces starzenia się ludności Warszawy wyzwaniem dla polityki społecznej miasta"

Serdecznie zapraszam!

 

Dr inż. arch. Agnieszka Cieśla

 

JAK PLANOWAĆ ROZBUDOWĘ METRA W WARSZAWIE ?

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Kampania wyborcza do Samorządu Warszawskiego rozbudziła w Warszawiakach duże nadzieje związane z dalszym rozwojem metra. Ale koszty budowy (i przyszłej eksploatacji) metra są tak wysokie, że powinien być w tym zachowany zdrowy rozsądek.

Metro jest najbardziej wydajnym środkiem przewozowym pasażerów - ale również najbardziej kosztownym. Koszt budowy 1 km linii metra jest 10-krotnie wyższy, niż koszt budowy linii tramwajowej. Dlatego powinno być budowane tam, gdzie inne środki transportu zbiorowego (autobus, tramwaj) nie są w stanie przewieźć wszystkich pasażerów w założonym czasie.

Read more...
 

"Efekt Srebrnej, czyli wuzetki odejdą do lamusa"

E-mail Print PDF
There are no translations available.

Polecamy artykuł w Gazecie Prawnej "Efekt Srebrnej, czyli wuzetki odejdą do lamusa" -  nawiązujący do felietonu kol. Bartłomieja Kolipińskiego i dostępny TUTAJ

 


Page 4 of 33

Logowanie

Zalogowani użytkownicy uzyskują dostęp do nowych pozycji w menu i kalendarium, a członkowie TUP mają możliwość pisania artykułów na stronie